Hořicko - Obce Hořicka - Nová Paka - Stát zatím vykoupil asi pětinu pozemků na trase budoucího obchvatu Nové Paky Úterý 16. dubna 2024 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Lukavec
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Stát zatím vykoupil asi pětinu pozemků na trase budoucího obchvatu Nové Paky

Další kolo výkupů pozemků na trase budoucího obchvatu Nové Paky možná zbrzdí spory. Tento scénář připouští někteří z oslovených vlastníků, kteří si zatím nepřáli být jmenováni, i úředníci z Ředitelství silnic a dálnic. Důvodem je nová legislativa, která v podobných případech mění podmínky pro výkup nemovitostí a jejich vyvlastnění.

V Nové Pace si přitom stát kvůli plánované výstavbě silnice zajistil výkupy asi jedné pětiny potřebných pozemků.

„Na trase je kolem dvou stovek vlastníků pozemků, samotného města se však proces jejich výkupu týká pouze okrajově, protože v předmětném území má asi jen pět menších parcel, a rozhodně při jejich prodeji nebudeme dělat žádné obstrukce. Pokud vím, tak dohodu o prodeji podepsalo asi čtyřicet vlastníků. Řada jich to stihla ještě v době platnosti předchozí legislativy. Ta umožňovala úplně jiné, vyšší výkupní ceny. Novela zákona je totiž poměrně radikálně snižuje,“ říká packý starosta Rudolf Cogan.

Ten tvrdí, že Nová Paka má na výstavbě obchvatu stále velký zájem, protože nová tranzitní silnice by pomohla zlepšit dopravní situaci v centru i dalších lokalitách obytné zástavby, kde se opakovaně tvoří dlouhé kolony vozidel na trase mezi Prahou a Krkonošemi.

„V současné době jsme ve stavu, kdy územní rozhodnutí nabylo právní moci, a máme zpracovanou dokumentaci ke stavebnímu povolení. A abychom o něj mohli požádat, musíme nejprve zajistit výkupy pozemků,“ popsal průběh příprav výstavby obchvatu Zdeněk Kos z hradeckého Ředitelství silnic a dálnic.

Silničáři nepředpokládají, že by se jim výkupy pozemků podařilo dokončit ještě letos. „Zdá se, že to bude spíš běh na dlouhou trať. Řádově se to týká přibližně dvou set vlastníků, přičemž asi z jedné pětiny jsou výkupy pozemků už vyřešeny,“ konstatuje Kos.

Nyní očekává, že se opět rozeběhne další kolo jednání s vlastníky o ceně za plošný metr. A pokud se stát s majiteli na ceně nedohodne, pak by následoval proces vyvlastňování, který by se řídil podle pravidel nového zákona.

„Pravdou je, že od letošního roku vychází cena pozemků méně příznivě, než tomu bylo v minulosti,“ potvrdil Zdeněk Kos. Právě z těchto důvodů připouští, že během jednání o majetkovém vypořádání na trase obchvatu mohou nastat komplikace.

Sněmovna schválila novelu zákona umožňující vyvlastnění pozemků pro stavby ve veřejném zájmu s cílem urychlit budování dopravní infrastruktury a také ušetřit peníze ve státní pokladně. Mezi klíčové momenty úpravy patří změna principu stanovování cen při výkupech pozemků v rámci majetkoprávní přípravy dopravních staveb a výše náhrady za vyvlastnění. Předkladatelé novelu obhajovali rostoucím počtem problémů při přípravě investic do komunikací, které podle nich v řadě případů vedly k jejich oddalování a také prodražení. (jn)