Hořicko - Obce Hořicka - Nová Paka - Sen za miliardu - obchvat Nové Paky Úterý 26. března 2019 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Sen za miliardu - obchvat Nové Paky

Více jak třicet let čekají Novopačtí na stavbu obchvatu, který by vytěsnil dopravu z devítitisícového města. Podle informací Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je investorem stavby za 1 miliardu 140 milionů, je reálné zahájit budování v polovině příštího roku s uvedením nové komunikace do provozu v roce 2023.

Silnice I/16, která Novou Paku protíná v její středu, je důležitým spojovacím uzlem mezi Prahou a Krkonošemi. Dále také spojnicí mezi automobilovými závody ve Vrchlabí a Mladou Boleslaví. Veškerá tato doprava zatěžuje centrum města. Zejména v zimním období mají místní velké problémy překřížit předimenzovanou jedničku. „Nejhorší situace je před víkendem, kdy Pakou projede denně až 2500 nákladních vozidel,“ upozorňuje na přetíženost silnice starosta Josef Cogan.

Zúžená silnice, nízký podjezd pod železniční tratí, nevyhovující křižovatky, průjezd oboustrannou zástavbou, hluk, tyto faktory jednoznačně poukazují na nutnost obchvatu.

Na stavbu je od roku 2011 vypracován projekt, který byl v roce 2017 aktualizován. Podle informací zadavatele je v této chvíli vykoupeno 98 procent pozemků, potřebných pro stavbu. V srpnu loňského roku požádal investor o stavební povolení. Za předpokladu zdárného majetkoprávního vypořádání a získání stavebního povolení je reálné stavbu zahájit v polovině roku 2020.

Trasa obchvatu je v začátku i v konci úseku napojena na stávající silnici I/16 a má délku téměř 8,5 kilometru.

Přeložka začíná pod Kumburským Újezdem, obchází vesnici po jihovýchodním okraji a prochází Studénkou mezi posledním domem a hřbitovem. V Heřmanicích mostem překonává železnič-ní trať, dále rybník a silnici III/28418. Přes hluboké údolí u autokrosového areálu je navržen největší mostní objekt. Jedná se o estakádu o délce 423 metrů. Dále trasa obchází mezi kravínem a vodojemem východní konec obce Vrchovina. Obchvat je ukončen na konci Vidochova na stávající silnici I/16.

Výhledově zde bude navazovat přeložka silnice I/16 Horka u Staré Paky.

Historie stavby
Podle pamětníků vznikla myšlenka obchvatu poprvé za Protektorátu, kdy německý Wehrmacht potřeboval kvalitní silnice pro přesun bojové techniky a zásobování východní fronty. Údajně v té době byla silnice již vykolíkována. V 60. letech v rámci budování socialismu vznikaly různé návrhy, jak obchvat řešit: tunel pod celým městem, severozápadní varianta vedoucí přes Ořechovku, Slovany a Podlevín, jihovýchodní varianta odpovídající zhruba dnešní variantě A, dokonce na Městském národním výboru existovala i studie přemostění celé Nové Paky železobetonovým mostem od benzinové čerpací stanice až rozvodně VČE s železobetonovým pilířem tyčícím se v parčíku před ZŠ Komenského. V roce 1977 je již zpracován záměr přeložky trasy silnice I/16 Ústavem silničního hospodářství Praha. V roce 1998 investor, Ředitelství silnic a dálnic, oznamuje záměr stavby silnice I/16 – Obchvat Nová Paka ministerstvu životního prostředí. O rok později je veřejnost seznámena s alternativní trasou B. Nakonec vznikají čtyři možné varianty. Definitivní je schválena v roce 2004. Ta počítala se zahájením stavby v roce 2007. Měla trvat tři roky a stát 450 milionů. Dnes jsou tato čísla mimo realitu.

Autor: Iva Kovářová, zdroj: jicinsky.denik.cz