Trasa budoucího obchvatu lázeňského města za přibližně 120 milionů korun má už jasnou podobu, silničáři dopracovali obě její části. Východní úsek tak doplnil i západní koridor, který například počítá s budováním podjezdu pod železniční tratí.
„Teď se čeká, že na jaře schválíme změnu územního plánu číslo dvě, kde došlo k nepatrné úpravě trasy západní varianty, která se trochu přimkla k obytné zóně, a také jsme se definitivně dohodli, že přeložka silnice bude vedena podjezdem pod železniční tratí,“ informoval bělohradský místostarosta Jiří Bičiště.
Město tak nyní čeká vyjednávání o výkupu pozemků, kdy bude radnice v první fázi žádat vlastníky o předběžný souhlas. Radní by chtěli mít co nejdříve uzavřené alespoň předběžné smlouvy se všemi vlastníky. „To je z toho důvodu, aby se nestalo, že vykoupíme třeba polovinu pozemků, a ostatní nám pak zbylou část nebudou chtít prodat,“ vysvětluje Bičiště.
Vedení bělohradského úřadu si uvědomuje, že právě výkupy půdy budou mít na další osud obchvatu rozhodující vliv. K územnímu řízení na stavbu nové silnice je totiž potřeba předložit souhlas všech majitelů pozemků.
„Vzhledem k tomu, že správa silnic počítá s tím, že o peníze na stavbu bude žádat evropské fondy a jen změna územního plánu a posouzení vlivu stavby na životní prostředí bude trvat měsíce až roky, tak máme nejvyšší čas, abychom projekt stihli. Protože pak je téměř vyloučené, že by se na přeložku podařilo získat peníze z jiných zdrojů,“ dodává místostarosta. (jn)