Hořicko - Obce Hořicka - Nový Bydžov - Bydžovský vynález změní svět motorů Čtvrtek 28. března 2024 
Obce Hořicka
 Regiony na Hořicku >>>
 Za hranicemi Hořicka >>>
 Po kom se jmenují ulice Hořicka? >>>
 Bašnice - www
 Bezník
 Bílsko
 Bílsko - www
 Boháňka
 Boháňka - www
 Borek
 Březovice
 Bříšťany
 Cerekvice nad Bystřicí
 Červená Třemešná
 Červená Třemešná www
 Cerekvice n.B.- www
 Chodovice
 Chomutice
 Chomutice - www
 Chroustov
 Chvalina
 Dachovy
 Dobeš
 Dobrá Voda
 Dobrá Voda - www
 Holovousy
 Holovousy - www
 Hořice
 Hořice MěÚ - www
 Jeníkov
 Jeřice
 Konecchlumí
 Lázně Bělohrad - Anenské lázně
 Lázně Bělohrad MěÚ
 Lázně Bělohrad
 Lískovice
 Lískovice - www
 Lukavec
 Miletín
 Miletín - www
 Milovice
 Milovice camping
 Mlázovice
 Mlázovice - www
 Nový Bydžov
 Nechanice
 Nechanice - www
 Nová Paka - www
 Nová Paka
 Ostroměř
 Ostroměř - www
 Pecka
 Pecka - www
 Petrovičky
 Podhorní Újezd - Vojice
 Podhorní Újezd - Vojice - www
 Polšť
 Rašín - www
 Rohoznice s Horkami a Polákovem( Polštěm)
 Sobčice
 Sobčice - www
 Sukorady - www
 Třebnouševes
 Třebovětice
 Úhlejov
 Úhlejov - www
 Želejov


JÍDELNÍČKY
Napište nám
Kontakt
info@horicko.cz
Provozovatel www.horicko.cz
Prodejní akce

Reklama
Máme pro vás tip na skvělý dárek za vysvědčení, který vaše peněženka ve zdraví přežije:
počítačovou hru na CD/DVD v originálním obalu za neuvěřitelných 49,- Kč.

www.HORICKO.cz
stáhnout
[CNW:Counter]
Bydžovský vynález změní svět motorů

 Bude svět díky bydžovské firmě jezdit o třetinu levněji?

Tři týdny jezdila jedna zásilková firma s vynálezem novobydžovské firmy Danreta Invest, která vyvinula nový tlumič výfukových plynů, po svých obvyklých trasách. A výsledek? Ušetřila takřka třicet procent pohonných hmot. Podle ředitele firmy Zdeňka Macha stojí za vynálezem, jenž podle něj změní motoristický svět, tvrdá práce podpořená výpočty a praktickými výsledky. „Jeho dosah se neprojeví jenom v automobilismu, ale i v dalších oborech," doufá Zdeněk Mach.

Kombinovaný tlumič výfukových plynů autorů Zdeňka Ekarta a Zdeňka Macha.Novobydžovská firma Danreta Invest dokázala něco, co výzkumné a vývojové týmy nadnárodních koncernů se stamiliónovými rozpočty dosud nevyřešily.

Výsledkem tvrdé práce podpořené výpočty a praktickými výsledky, bude po zveřejnění znamenat přepsání učebnic fyziky a jeho dosah se projeví i v tak odlišných oblastech, jako je zdravotnictví, telekomunikace či stavebnictví a mnohá další odvětví.

A co je tím „spasitelem" světa? Je jím Kombinovaný tlumič výfukových plynů autorů Zdeňka Ekarta a Zdeňka Macha, kteří tento vynález přihlásili na Úřadu průmyslového vlastnictví jako patent a zároveň jako užitný vzor.

Podle tvůrců převratného systému, se jedná o výrobek, který: „tlumí hluk výfukových plynů (který je jak známo o přibližně 15% vyšší, než je hluk motoru), zároveň snižuje spotřebu pohonných hmot až o 30% a ve stejném procentuálním poměru tedy i hodnotu emisí. Současně také snižuje i teplotu výfukových plynů při snížení teploty oleje v motoru a to vše za současného zvýšení výkonu motoru."

Funkčnost a dosažitelné parametry byly ověřeny jak u osobního automobilu, tak i nákladního či dodávky. Dobře si systém vedl i u sekačky.

„Princip vynálezu spočívá ve vybití hlukové vlny při využití fyzikálně rezonančního mechanismu, jež spočívá ve vřazení řady mechanických elementů do proudu spalin výfukových plynů, což je v tomto případě nosné médium hmotné hlukové vlny," vysvětluje principy Kombinovaného tlumiče hluku výfukových plynů ředitel společnosti Danreta Invest Zdeněk Mach s tím, že pokud se tyto elementy nacházejí v hlukovém spektru motoru (jejich vlastní frekvence leží ve frekvenčním spektru daného hluku – hlukové vlny), projevují se tyto elementy dvojím způsobem:

„Jednak ke svému rozkmitání spotřebovávají část energie hlukové vlny a jednak vnucují zbytku spektra svoji vlastní frekvenci, takže na výstupu je proud spalin, co se týče hluku, energeticky i frekvenčně chudší."

„Snížení hluku výfukových plynů znamená snížení protitlaku v systému, což má za následek snížení spotřeby pohonných hmot a tedy i emisí, snížení teploty výfukových plynů, snížení teploty oleje v motoru a to vše za současného zvýšení výkonu motoru," dodal ředitel společnosti Zdeněk Mach, který vynález pánů Macha a Ekarta vidí jako velký přínos „českých hlaviček" světu.

Autor: Petr Vaňous, zdroj: jicinsky.denik.cz