Hořice chtěly vypovědět smlouvu o pronájmu nádraží firmě BusLine, dopravce se brání a nabízí výhody.
Kdo bude mít na starosti autobusové nádraží? To ještě není jasné. Zatím je stále v pronájmu společnosti BusLine, ale po tom, co se hořická radnice dozvěděla, že firma má z nádraží roční výnos 800 tisíc korun z poplatků za vjezdy autobusových linek, zvažovala smlouvu z roku 2004 rozvázat a vybírat taxy za vjezdy sama. Hořice dostávají pouze 150 tisíc korun, které využívají technické služby na údržbu prostoru.
Generální ředitel BusLine Tomáš Roubiček prohlásil, že vydělané peníze jsou zpět investovány do autobusového nádraží. Jedinou podstatnou novinkou je zatím ale pouze elektronická tabule odjezdů linek v hodnotě 479 tisíc korun, která sem byla instalována teprve začátkem letošního března.
BusLine totiž o zdroj příjmů nechce přijít a nabídl Hořicím nové výhodné možnosti spolupráce. Mezi ně patří například vybudování odbavovací haly, o které se již v Hořicích mluví v podstatě od postavení autobusového nádraží. ,,Vzali bychom si také pod kontrolu úklid a veškerý odvoz sněhu, opravu laviček a zábradlí, samozřejmostí jsou i standardní výlepy jízdních řádů a jejich aktualizace včetně provozu informační kanceláře. Zvažujeme také snížit poplatky za vjezdy z nynějších sedmdesáti korun na čtyřicet,“ řekl Deníku Tomáš Roubiček.
Hořice mají tedy dvě možnosti: přistoupit na novou výhodnější nabídku BusLine, nebo smlouvu vypovědět a vzít si nádraží pod svůj dohled.
,,V současné chvíli nevím, jak se rozhodneme. Shromažďujeme informace, pracujeme také na vlastním návrhu o podobě spolupráce s BusLine,“ vyjádřil se k situaci starosta Hořic Ivan Doležal. Co hrozí Hořicím, když smlouvu se semilským dopravcem rozvážou, nechtěl generální ředitel Tomáš Roubiček komentovat. Věří, že se obě strany dohodnou.
V sousedním Jičíně dosud město autobusové nádraží spravovalo samo a za vjezdné nevybíralo. Před nedávnem město odmítlo nabídku BusLine o pronajmutí tohoto prostoru. Místo toho radní zpoplatnili vjezd taxou čtyřicet korun pro nedotované spoje a pět pro dotované.
Autor: Tereza Černá