Přesná výše investice stavby, která by měla proběhnout v roce 2012, ještě není stanovena, ale podle Tomáše Mátla, ředitele mimokoridorových staveb SŽDC se náklady pohybují do 20 milionů korun. „V letošním roce jsou přiděleny pouze prostředky na zpracování dokumentace a vzhledem ke komplikované vazbě zabezpečení přejezdu do stávajícího staničního zabezpečovacího zařízení bude navíc nutné, aby po této stavbě proběhla ještě náhrada stávajícího zabezpečení novým zařízením, čímž bude rekonstrukce železniční stanice Hořice v Podkrkonoší zcela dokončena," vysvětlil Tomáš Mátl ze SŽDC.
Hořická stanice prochází úpravami po etapách podle finančních možností správců železnice. Rekonstrukce přejezdu a ostroměřského zhlaví tak naváže na předchozí dvě etapy, kdy vybudovali v roce 2008 nové bezbariérové nástupiště za více jak devět milionů korun a v roce minulém dělníci zmodernizovali za zhruba 18 milionů hradecké zhlaví včetně návěstidel. Výhybky jsou nově elektricky vyhřívané, což zabrání zamrzání v zimním období.
Zuzana Koulová