V první polovině června se veterináři vydali do prodejny masa a uzenin v
objektu Lidlu, aby ověřili anonymní stížnost na zapáchající maso a nevyhovující
hygienické podmínky.
„Kontroly provádíme téměř denně. Ale nález šedesáti kilogramů masa a masných
výrobků, které měly prošlé datum spotřeby nebo jevily smyslové změny, byl
opravdu velký. Také vzhledem k tomu, o jak malou prodejnu se jedná,“ uvádí Jiří
Vrubel, zástupce ředitele Krajské veterinární správy. Aktuálně je záležitost ve
fázi správního řízení. Pokuta majiteli společnosti ještě navržena nebyla. Může
však být ve výši až padesát milionů korun.
Majitel se k problému odmítl vyjádřit a odkázal nás na zástupce Agrofertu.
„Šlo o prošlé zboží určené k likvidaci přes kafilerii. Bylo uskladněno v zázemí
prodejny. V žádném případě nešlo o zboží určené k prodeji. V předchozích dnech
se v prodejně nashromáždilo větší množství zboží s prošlou trvanlivostí,“
zdůvodňuje prohřešek tiskový mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Proto nebylo možné
toto zboží uložit do nádob, které jsou k tomu určené, ale do plastových boxů,
které byly odděleny od běžného zboží v zázemí prodejny. „Tyto nádoby nebyly
označeny etiketou k likvidaci, což bylo způsobeno selháním vedoucího prodejny,“
sděluje Hanzelka s tím, že situaci Agrofert řeší.
Stanovisko Státní veterinární správy, která provedla v prodejně šetření je ale
stále stejné. „Šlo o smyslově změněné produkty živočišného původu, které se
nacházely jak v zázemí prodejny, tak v prodejní vitríně,“ uvádí k vyjádření
Agrofertu tiskový mluvčí Petr Majer.
Provozovna funguje dál. „Pulty už jsou zase plné, dál sem chodíme nakupovat,“
říká zákaznice Jarmila Novotná.
Autor: Veronika Peclinovská, zdroj:
jicinsky.denik.cz