Bude svět díky bydžovské firmě jezdit o třetinu levněji?
Tři týdny jezdila jedna zásilková firma s vynálezem novobydžovské firmy Danreta
Invest, která vyvinula nový tlumič výfukových plynů, po svých obvyklých trasách.
A výsledek? Ušetřila takřka třicet procent pohonných hmot. Podle ředitele firmy
Zdeňka Macha stojí za vynálezem, jenž podle něj změní motoristický svět, tvrdá
práce podpořená výpočty a praktickými výsledky. „Jeho dosah se neprojeví jenom v
automobilismu, ale i v dalších oborech," doufá Zdeněk Mach.
Kombinovaný tlumič výfukových plynů autorů Zdeňka Ekarta a Zdeňka
Macha.Novobydžovská firma Danreta Invest dokázala něco, co výzkumné a vývojové
týmy nadnárodních koncernů se stamiliónovými rozpočty dosud nevyřešily.
Výsledkem tvrdé práce podpořené výpočty a praktickými výsledky, bude po
zveřejnění znamenat přepsání učebnic fyziky a jeho dosah se projeví i v tak
odlišných oblastech, jako je zdravotnictví, telekomunikace či stavebnictví a
mnohá další odvětví.
A co je tím „spasitelem" světa? Je jím Kombinovaný tlumič výfukových plynů
autorů Zdeňka Ekarta a Zdeňka Macha, kteří tento vynález přihlásili na Úřadu
průmyslového vlastnictví jako patent a zároveň jako užitný vzor.
Podle tvůrců převratného systému, se jedná o výrobek, který: „tlumí hluk
výfukových plynů (který je jak známo o přibližně 15% vyšší, než je hluk motoru),
zároveň snižuje spotřebu pohonných hmot až o 30% a ve stejném procentuálním
poměru tedy i hodnotu emisí. Současně také snižuje i teplotu výfukových plynů
při snížení teploty oleje v motoru a to vše za současného zvýšení výkonu
motoru."
Funkčnost a dosažitelné parametry byly ověřeny jak u osobního automobilu, tak i
nákladního či dodávky. Dobře si systém vedl i u sekačky.
„Princip vynálezu spočívá ve vybití hlukové vlny při využití fyzikálně
rezonančního mechanismu, jež spočívá ve vřazení řady mechanických elementů do
proudu spalin výfukových plynů, což je v tomto případě nosné médium hmotné
hlukové vlny," vysvětluje principy Kombinovaného tlumiče hluku výfukových plynů
ředitel společnosti Danreta Invest Zdeněk Mach s tím, že pokud se tyto elementy
nacházejí v hlukovém spektru motoru (jejich vlastní frekvence leží ve
frekvenčním spektru daného hluku – hlukové vlny), projevují se tyto elementy
dvojím způsobem:
„Jednak ke svému rozkmitání spotřebovávají část energie hlukové vlny a jednak
vnucují zbytku spektra svoji vlastní frekvenci, takže na výstupu je proud
spalin, co se týče hluku, energeticky i frekvenčně chudší."
„Snížení hluku výfukových plynů znamená snížení protitlaku v systému, což má za
následek snížení spotřeby pohonných hmot a tedy i emisí, snížení teploty
výfukových plynů, snížení teploty oleje v motoru a to vše za současného zvýšení
výkonu motoru," dodal ředitel společnosti Zdeněk Mach, který vynález pánů Macha
a Ekarta vidí jako velký přínos „českých hlaviček" světu.
Autor: Petr Vaňous, zdroj:
jicinsky.denik.cz